رئیس کل دادگستری استان زنجان:افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد

9:27 - 27 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۶۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان زنجان:افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد
رئیس کل دادگستری زنجان گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی که در جامعه اتفاق می‌افتد بالابردن و آگاهی‌های حقوقی مردم امری لازم و ضروری است و توجه به این موضوع از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری خواهد کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلاموالمسلمین علی فرجی برحق در آیین افتتاح طرح قاضی در مدرسه که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مدیر و دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی دخترانه شهید قاسم سلیمانی زنجان برگزار شد، گفت: دوران تحصیل یکی از دوران‌های شیرین و آینده ساز برای دانش آموزان است، کسب علم، نورانیت و معنویت در این دوران برای دانش آموزان زمینه پیشرفت کشور و سعادت آن‌ها در مسیر زندگی را رقم خواهد زد، توجه به این مقوله‌ها مورد اهتمام جویندگان علم قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان با تاکید بر اینکه اخلاص در انجام کار‌ها رمز موفقیت بشریت در جامعه است، تصریح کرد: توجه به آموزه‌های دینی در مسیر زندگی همواره چراغ راه بشریت است، چرا که عمل به این امر موجب نزول رحمت الهی است.

حجت‌الاسلاموالمسلمین فرجی برحق اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی که در جامعه اتفاق می‌افتد بالابردن و آگاهی‌های حقوقی مردم امری لازم و ضروری است و توجه به این موضوع از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری خواهد کرد.

وی ارتباطات ناصحیح اجتماعی و انتخاب دوستان ناباب را از آثار منفی در بروز آسیب‌های اجتماعی میان دانش آموزان بیان کرد و گفت: توجه به معیار‌های انتخاب صحیح دوستان با شناخت دقیق از خانواده‌ها و خود فرد مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان خاطر نشان کرد: اجرای طرح قاضی در مدرسه را در راستای بالا بردن آگاهی‌های حقوقی با استفاده از کارشناسان مجرب حقوقی و قضایی استان است که با اجرای طرح شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری زنجان در ادامه از نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی بازدید کرد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: زنجان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *